Støy fra russefeiring

Kommunen har fått mange henvendelser fra innbyggere langs Bunnefjorden om støyproblemer forårsaket av russefeiringen i Hvervenbukta. Vi forstår godt at situasjonen har ført til søvnmangel og bekymring. Vi tar disse bekymringene på alvor og jobber for å finne løsninger.

Kommunen er i kontakt med Oslo byråd angående utfordringene med nattestøy fra russeferingen i Hvervenbukta. Formannskapet står samlet i sitt krav om handling for å dempe støyen og sikre våre innbyggeres nattesøvn.

Som et forebyggende tiltak har Oslo kommune allerede stengt 18 utfartsparkeringer for å redusere mulighetene for samlinger som fører til støy. Vi undersøker nå ytterligere løsninger, inkludert mulige fysiske sperringer, og vi holder dialog med politiet som også var involvert i går natt.