Vinteraktiviteter på Nesodden

Nesodden byr på flere vinteraktiviteter som skøyter, alpint og flotte skiturer i skog og mark.

Skøyteis

Det er mange som ønsker seg skøyteis når vinteren kommer. For å produsere skøyteis er vi avhengige av en vedvarende kuldeperiode samt tilgang til brannbil for sprøyting av banene. Sprøyting av skøytebaner skjer i samarbeid med brannvesenet.

Det er produsert skøyteis på Tangen (bak Tangenten, retning gymsalen),  Alværn og Nesoddbanen ved Berger skole - og banene er åpnet. Det er også satt ut pingviner og mål til idrettsaktivitet.  Å islegge Myklerudbanen har dessverre blitt forsinket på grunn av utstyr som har vært ute av drift. Nå fungerer utstyret igjen, og skøyteis på Myklerud vil bli en prioritert oppgave så fort kulden kommer tilbake.

Brattbakken - Nesodden alpinsenter

Velkommen til en ny sesong i Nesodden alpinsenter, Brattbakken. Drift av Brattbakken er et samarbeid mellom Nesodden kommune og Brattbakkens venner. Sesongkort og dagskort selges på Energihuset Sport på Tangen, samt i kiosken når bakken er åpen. Utstyr kan leies i Brattbakken, eller lånes i BUA Nesodden.

Informasjon om åpningstider og priser finner du her:

Brattbakken på Facebook: https://nb-no.facebook.com/brattbakk1/

Nettside: Brattbakken – Nesodden Alpinsenter

Skiløyper

Alle løyper i Berger Idrettspark er åpne. Totalt er det preparet ca. 50 km med løyper i Nesoddmarka. Arbeidet må gjøres innenfor rammene av arbeidsmiljøloven og tilgjengelige ressurser. Nesodden kommunes løypemaskin har vært i ustand, men er klar for å kjøre løyper igjen fra lørdag 6. januar. For detaljert føremelding og kart se Markadatabasen, som også omfatter Nesoddmarka.