Nesoddens nye kommunedirektør starter mandag 8. april

Hogne Eidissen ble ansatt som ny kommunedirektør i desember, og vil ha sin første arbeidsdag i Nesodden kommune mandag 8. april. Hogne Eidissen er utdannet diplomøkonom fra Handelshøyskolen BI, og har bred erfaring fra kommunal sektor. Han kommer fra stillingen som rådmann i Senja kommune.

Hogne Eidissen - Klikk for stort bilde

Erfaring som kommunal toppsjef

Ansettelsesutvalget uttalte at Hogne Eidissen gjennom sine mange år som kommunal toppsjef fremstår som svært tillitsvekkende og kunnskapsrik innen kommunal drift og utvikling. Han har fått med seg særlig verdifull erfaring gjennom sammenslåingen til nye Senja kommune, og vist seg å stå støtt og bygge et godt lederlag gjennom kompliserte og utfordrende prosesser.

En strategisk og samlende leder

Jeg er svært fornøyd med at vi har ansatt en kommunedirektør som fyller de kravene vi satte oss, og jeg ser frem at Hogne skal starte hos oss, sier ordfører Cathrine Kjenner Forsland. Hogne er analytisk, strategisk og helhetstenkende, noe som er avgjørende for en lederstilling på dette nivået. Han har i tillegg høy arbeidskapasitet, og fremstår som en raus, samlende og god leder. Han har også vist evnen til å skape gode relasjoner og bygge tillit, og hans positive væremåte og gode humør er egenskaper som vil bidra til et godt arbeidsmiljø.

Vi gleder oss til å bli bedre kjent med Hogne og ønsker ham velkommen til Nesodden kommune!