Begrenset høring av områdeplan for Tangen sentrum

Formannskapet i Nesodden kommune vedtok i møte den 17.04.2024 å sende forslag til endringer i områdeplan for Tangen sentrum på begrenset høring i 4 uker. Høringsperioden er fra 24. april til 22. mai 2024.

Begrenset høring

Nesodden kommune vurderer at de foreslåtte endringene ikke krever nytt offentlig ettersyn, men at høringen om endring kan utføres som en begrenset høring til berørte parter. Kommunen ber partene om å begrense en eventuell uttalelse/merknad til de konkrete endringene, da tidligere innkomne uttalelser og merknader fremdeles vil følge saken til politisk behandling.

Endringer i forslaget til ny forskrift

Følgende endringer innenfor areal til offentlig formål foreslås:

• Formålet med planen utvides for også å legge til rette for nybygg av skole, i tillegg til rehabilitering.
  • Krav til detaljregulering spesifiserer at også nybygg av skole er unntatt krav om detaljregulering.
  • Bestemmelsene gir tydeligere krav til anleggsperioden, som også åpner for at anleggsfasen og skoledrift skal samkjøres på samme område.
  • Kotehøyden for skole økes slik at det både kan være nybygg for skole og/eller flerbrukshall på grusbanen.
  • Bestemmelsene knyttet til plassering av flerbrukshall åpner for at flerbrukshallen kan legges innenfor skoleanleggets byggegrenser.

Her kan du lese plandokumentene

Du kan lese dokumentene i saken i kommunens planregister på arealplaner.no

Vi vil høre din mening

Om du har innspill til endringene ønsker vi å høre fra deg. Innspill til endringene merkes med vår referanse i saken: «24/1532», og sendes på e-post til post@nesodden.kommune.no. Frist for å sende innspill er 22.05.2024.

Har du spørsmål ta kontakt Fride Holm, arealplanlegger
E-post:  fride.holm@nesodden.kommune.no