TV- aksjonen 2018 – slik kan Næringslivet bidra!

 

NRK TV-aksjonen er en nasjonal tradisjon hvor «hele Norge» deltar på dugnad, og næringslivet på Nesodden er intet unntak. 

 

 

Mindre alene sammen - Klikk for stort bilde Næringslivsdugnad 16. oktober

Årets TV-aksjon gjennomføres 21. oktober.  I ukene før samler næringslivsaktører over hele landet seg et par timer hvor de ringer rundt til sine egne nettverk for å samle inn penger til TV-aksjonen. I år vil blant annet representanter fra Kiwi Flaskebekk, Meny, Kiwi Fagerstrand og Kiwi kirkekrysset stille opp sammen med ordfører Truls Wickholm og leder for frivillighetssentralen Hege Emilsen, for å ringe til aktører på Nesodden. Butikksjef Roar Johansen fra Kiwi Flaskebekk skal være med på ringerunde for første gang i år, og synes det er veldig fint å kunne få bidra:

 

 

- 2-3 timer på telefonen er ingenting, og vi håper og tror at vi kan være med på å påvirke givergleden i næringslivet på Nesodden.

 

 

Utenforskap - et aktuelt tema for næringslivet

Det er mange måter å være utenfor på. Fra å mangle en seng å sove i, til å være utenfor arbeidsliv eller sosiale fellesskap.

 

- Årets TV-aksjon skal blant annet skape nye arbeidsplasser til mennesker som av ulike grunner faller utenfor det ordinære arbeidslivet. På den måten er det kanskje et tema som i år er spesielt aktuelt for næringslivet, påpeker Hege Emilisen fra Nesodden frivillighetssentral.

 

Ordfører Truls Wickholm sier seg enig med Hege og oppfordrer næringslivet på Nesodden til å engasjere seg:

 

- TV-aksjonen trenger økonomiske bidrag, men også bøssebærere og hjelp til å spre informasjon videre til egne nettverk vil være til stor hjelp, understreker han.

 

 

tvaksjon næringsliv (2) - Klikk for stort bilde

Slik kan næringslivet bidra

Hvert år bidrar flere tusen bedrifter på ulike måter til TV-aksjonen, enten det er med penger, bøssebærere eller synlighet.  Her er et par tips:

 

- Hva med å oppfordre egne ansatte til å melde seg som bøssebærere? Man kan for eksempel lage en intern konkurranse blant avdelingene om hvem som rekrutterer flest?

 

- Hva med å utfordre lokale bedrifter, organisasjoner, lag, foreninger eller andre til å gi en sum til TV-aksjonen?

 

- Hva med å bli med på restaurantaksjonen "Mat med mening"? Doner hele omsetningen, overskuddet fra dagens omsetning, eller en sum per gjest - alt ettersom hvor mye din restaurant har mulighet til. Mange restauranter velger å gjennomføre "Mat med mening" 18. oktober.

 

 

- Hva med å spre informasjon til ansatte, partnere og andre i ditt nettverk om hvordan de kan bidra?  Bruk egne nettsider og sosiale medier for å oppfordre folk til å bli bøssebærere. Send e-post og nyhetsbrev til ansatte og partnere og informere om at deres bedrift støtter TV-aksjonen. Støttemateriell til bruk i digitale kanaler finnes på TV-aksjonens sider.

 

 

 

 

TV-aksjonen gjennomføres 21. oktober, men det er allerede nå anledning for næringslivet å gi bidrag på TV-aksjonens giversider.

Fant du det du lette etter?