TV- aksjonen 2018 – slik kan Næringslivet bidra!

 

NRK TV-aksjonen er en nasjonal tradisjon hvor «hele Norge» deltar på dugnad, og næringslivet på Nesodden er intet unntak. 

 

 

Klikk for stort bilde Næringslivsdugnad 16. oktober

Årets TV-aksjon gjennomføres 21. oktober.  I ukene før samler næringslivsaktører over hele landet seg et par timer hvor de ringer rundt til sine egne nettverk for å samle inn penger til TV-aksjonen. I år vil blant annet representanter fra Kiwi Flaskebekk, Meny, Kiwi Fagerstrand og Kiwi kirkekrysset stille opp sammen med ordfører Truls Wickholm og leder for frivillighetssentralen Hege Emilsen, for å ringe til aktører på Nesodden. Butikksjef Roar Johansen fra Kiwi Flaskebekk skal være med på ringerunde for første gang i år, og synes det er veldig fint å kunne få bidra:

 

 

- 2-3 timer på telefonen er ingenting, og vi håper og tror at vi kan være med på å påvirke givergleden i næringslivet på Nesodden.

 

 

Utenforskap - et aktuelt tema for næringslivet

Det er mange måter å være utenfor på. Fra å mangle en seng å sove i, til å være utenfor arbeidsliv eller sosiale fellesskap.

 

- Årets TV-aksjon skal blant annet skape nye arbeidsplasser til mennesker som av ulike grunner faller utenfor det ordinære arbeidslivet. På den måten er det kanskje et tema som i år er spesielt aktuelt for næringslivet, påpeker Hege Emilisen fra Nesodden frivillighetssentral.

 

Ordfører Truls Wickholm sier seg enig med Hege og oppfordrer næringslivet på Nesodden til å engasjere seg:

 

- TV-aksjonen trenger økonomiske bidrag, men også bøssebærere og hjelp til å spre informasjon videre til egne nettverk vil være til stor hjelp, understreker han.

 

 

Klikk for stort bilde

Slik kan næringslivet bidra

Hvert år bidrar flere tusen bedrifter på ulike måter til TV-aksjonen, enten det er med penger, bøssebærere eller synlighet.  Her er et par tips:

 

- Hva med å oppfordre egne ansatte til å melde seg som bøssebærere? Man kan for eksempel lage en intern konkurranse blant avdelingene om hvem som rekrutterer flest?

 

- Hva med å utfordre lokale bedrifter, organisasjoner, lag, foreninger eller andre til å gi en sum til TV-aksjonen?

 

- Hva med å bli med på restaurantaksjonen "Mat med mening"? Doner hele omsetningen, overskuddet fra dagens omsetning, eller en sum per gjest - alt ettersom hvor mye din restaurant har mulighet til. Mange restauranter velger å gjennomføre "Mat med mening" 18. oktober.

 

 

- Hva med å spre informasjon til ansatte, partnere og andre i ditt nettverk om hvordan de kan bidra?  Bruk egne nettsider og sosiale medier for å oppfordre folk til å bli bøssebærere. Send e-post og nyhetsbrev til ansatte og partnere og informere om at deres bedrift støtter TV-aksjonen. Støttemateriell til bruk i digitale kanaler finnes på TV-aksjonens sider.

 

 

 

 

TV-aksjonen gjennomføres 21. oktober, men det er allerede nå anledning for næringslivet å gi bidrag på TV-aksjonens giversider.

Fant du det du lette etter?