Nesodden kommune har fått en ny medarbeider.

Klikk for stort bilde

 

 

«Robvert» svarer på spørsmål døgnet rundt,  

men trenger din hjelp for å bli skikkelig god.

 «Robvert» er en såkalt chatbot – et dataprogram som er utviklet for å kunne svare på spørsmål. Mange har møtt en chatbot i nettbanken, eller som en stemmeassistent på mobiltelefonen. Nå har Nesodden kommune anskaffet sin egen chatbot som gir deg skriftlige svar på dine spørsmål til kommunen. 

 

Den store fordelen med «Robvert» er at den alltid er på jobb. Du trenger heller aldri å vente på at den skal bli ledig. «Robvert» svarer enten på spørsmålet ditt, viser deg videre på hjemmesiden vår til informasjonen du er på jakt etter, eller oppgir kontaktinformasjonen til den du skal kontakte.  

 

Robvert er ikke ment som en erstatning for personlig kontakt med kommunen, men som et supplement for deg som enkelt og raskt vil finne frem til informasjonen du søker.  

 

«Robverts» utfordring er at den er avhengig av oss brukere for å bli skikkelig god! Vi i kommunen har jobbet med «Robvert» en stund, og den har allerede lært seg ganske mye om Nesodden. «Robvert» er likevel langt fra utlært, og det er gjennom spørsmål den ikke kan svare på at den utvikler seg. Da går det nemlig en melding til oss, og vi forteller den hva den skal svare neste gang. 

 

Og det er her du kommer inn. Vi trenger rett og slett din hjelp for at «Robvert» skal nå sitt fulle potensiale så raskt som mulig. Jo flere spørsmål den får, desto raskere blir den en virkelig god ressurs for Nesoddens innbyggere! 

 

Vi håper du har lyst til å bidra til å gjøre «Robvert» best mulig i stand til å gjøre en god jobb! Du kommer i gang ved å trykke på den lille grønne rundingen nederst til høyre. Husk at «Robvert» er en medarbeider under opplæring, og derfor trenger litt tålmodighet. Vi håper du finner det du leter etter! 

Fant du det du lette etter?